A Dolog

A Dolog

Kinek mi dolga,szerintem
a gyermeké az, hogy szülessen
a Napé, hogy megsimogassa
a Holdé, hogy álomba ringassa
a tanító dolga, hogy taníitson
a lelkemen valamit javíitson
a diák dolga, hogy kutasson
ha felnő, jó irányt mutasson
a zenész dolga, hogy zenéljen
a szívem mélyéig elérjen
az iró dolga, hogy meséljen
de igazat íirni ne féljen
a szerelmem dolga, hogy megértsen
higgyen bennem és segíitsen
hogy nélküle élni ne akarjak
ne hagyja, hogy a vesztembe rohanjak
a barátom dolga, hogy ott legyen
ha szükség van, bármit megtegyen
ha eltévedtem keressen
ha gyűlölöm, akkor szeressen
az anyám dolga, hogy ne síirjon
ha nagyon félt, akkor behívjon
az apám dolga, ha ajtót nyit
ne úgy köszöntsön, mint akárkit
a testvérem dolga, hogy figyeljen
ha hibáztam, neki ne kelljen
ha nem hiszem, akkor ő higgye
a tüzünket helyettem őrizze
a lányom dolga, hogy daloljon
hogy örökké kislány maradjon
a fiam dolga, hogy nevessen
örökké anyjaként szeressen
És ha minden így lesz csak remélem:

AZ ÉN DOLGOM, HOGY MEGÉRJEM


Práder-Nyerges